RODO — czy w przypadku rozporządzenia trzeba korzystać z profesjonalnego niszczenia dokumentów?
Ogólne rozporządzenie o ochronie danych osobowych (RODO) reguluje sposób ich przetwarzania w całej Unii Europejskiej. Istnieją precyzyjne wymagania dotyczące przechowywania, ale również bezpiecznego niszczenia dokumentów zawierających takie informacje. RODO nakłada na organizacje obowiązek zachowania odpowiednich środków ostrożności w celu ochrony danych osobowych przed nieautoryzowanym dostępem, utratą czy uszkodzeniem. Ich niekontrolowany wyciek stanowi duże zagrożenia dla bezpieczeństwa i może stanowić pretekst do działań o charakterze przestępczym. Aby więc spełnić warunki RODO, dokument musi być również usunięty zgodnie z przepisami.
Wiele osób zastanawia się, czy usuwanie i niszczenie danych osobowych to także ich przetwarzanie. Prawda jest taka, że przetwarzanie danych osobowych, zgodnie z definicją zawartą w RODO, obejmuje wszelkie operacje wykonywane na danych osobowych. Można wśród nich wymienić zbieranie, przechowywanie, przekazywanie, analizę, ale również usuwanie informacji. Współcześnie firmy i organizacje mają dostęp do bardzo wielu wrażliwych danych. Ich działalność byłaby niemożliwa bez systematycznego przetwarzania takich informacji. Chociaż stanowi to duże ułatwienie, równocześnie może być także źródłem nowych zagrożeń. Współcześnie przestępcy potrafią nawet posunąć się do kradzieży tożsamości, co stanowi ogromny problem dla osoby, która padnie ofiarą takiego nadużycia. Dlatego właśnie wrażliwe dane chronione są przepisami prawa. Dokumenty RODO zawierają informacje, które nie powinny dostać się do wiadomości niepowołanych osób. Ich usuwanie stanowi więc ważny element zarządzania danymi. RODO nakłada na podmioty przetwarzające dane osobowe obowiązek zapewnienia, że dane informacje przechowywane są tylko przez okres niezbędny do realizacji celów, dla których zostały zebrane. Po upływie określonego czasu konieczne jest usunięcie informacji. Dotyczy to sytuacji, gdy przechowywanie danych nie jest już uzasadnione lub gdy osoba, której dotyczą, wycofa zgodę na ich przetwarzanie. Dlatego dokument RODO wymaga odpowiedniego podejścia na każdym etapie. Niszczenie danych osobowych odnosi się zazwyczaj do fizycznego zniszczenia nośników danych, takich jak papier, dyski twarde, czy płyty CD w celu całkowitego wyeliminowania dostępu do informacji. To również jest istotnym aspektem zapewnienia ochrony danych osobowych i zgodności z przepisami o ochronie danych.
Wiele firm i instytucji przetwarza duże ilości danych osobowych, które muszą być regularnie usuwane. Można się oczywiście zdecydować na ich samodzielną utylizację, wiąże się to jednak często z różnorodnymi utrudnieniami. Przepustowość klasycznych biurowych niszczarek jest niewielka i nie pozwala przeważnie na efektywne działanie. W przypadku dużych organizacji utylizacja informacji mogłaby się więc okazać bardzo żmudnym procesem. W wielu przypadkach niemożliwe jest ponadto zapewnienie odpowiedniego bezpieczeństwa całego procesu. Znacznie lepszym rozwiązaniem jest skorzystanie z pomocy profesjonalistów. W nasze firmie pomożemy Ci zniszczyć RODO dokumenty w sposób zgodny z obowiązującymi przepisami. Klient musi jedynie złożyć zlecenie. Może to zrobić telefonicznie lub online. Następnie dostarczamy do siedziby firmy bezpieczne pojemniki. W zależności od potrzeb mogą mieć one pojemność 70, 120, 240, 250 lub 600 litrów. Odbiór dokumentów zostanie poświadczony elektronicznym protokołem odbioru. Dokumentacja transportowana jest specjalnym samochodem monitorowanym systemem GPS do instalacji niszczącej. W trakcie przejazdu czuwa nad nią doświadczony konwojent. Akta utylizowane są w strzeżonym obiekcie według normy ISO 21964/DIN 66399 do 3 stopnia utajenia. Jeśli takie będzie życzenie klienta, możliwe jest ponadto nagranie procesu niszczenia i dostarczenie kopii filmu. Dokumentacja procesu niszczenia stanowi niezbity dowód realizacji zadania. Zamawiający otrzymuje ponadto certyfikat potwierdzający utylizację zawartości pojemników. Niszczenie dokumentów zawierających dane osobowe jest konieczne, ale nie stanowi dużego obciążenia dla klienta. Dzięki temu właściciele firm i organizacji mogą zająć się sprawami, które są znacznie istotniejsze z punktu widzenia prowadzenia biznesu, a także uniknąć niepotrzebnego stresu.
Możesz zlecić naszej firmie utylizację akt zawierających dane osobowe, a wśród nich takich, które dotyczą kwestii finansowych, sądowych czy medycznych. Niszczenie dokumentacji w profesjonalnej firmie gwarantuje stuprocentowe bezpieczeństwo utylizacji danych, niezależnie do tego, jak duża jest ich ranga. Personel, który się tym zajmuje, odbywa szkolenia umożliwiające efektywne działanie. Wszyscy pracownicy posiadają zaświadczenie o niekaralności i zobowiązani są do zachowania tajemnicy, co sprawia, że wrażliwe informacje są skutecznie chronione. Praca zatrudnionych osób jest ponadto nadzorowana przez pełnomocnika ds. zintegrowanego systemu jakości i bezpieczeństwa, który pilnuje, aby wszystko przebiegało zgodnie z procedurami. Utylizacja dokumentacji odbywa się ponadto w dobrze chronionych obiektach. Dostęp do nich zabezpieczony jest poprzez specjalny system śluz. Nie ma obaw, że ktokolwiek niepowołany przedostanie się na teren niszczarni. Budynki są ponadto wyposażone w monitoring i całodobową, lokalną ochronę. Akta chronione są także dzięki specjalnym instalacjom przeciwpożarowym i systemom antywłamaniowym. W naszym posiadaniu znajduje się infrastruktura zapewniająca maksymalną wydajność. W jej skład wchodzą profesjonalne instalacje niszczące, które pozwalają na utylizację przekazanych materiałów zgodnie z 3 stopniem utajnienia normy ISO 21964/DIN 66399. Niezależnie od tego, skąd pochodzi zlecenie, zapewniamy jednakowy standard obsługi klientom. Możesz się więc do nas zgłosić niezależnie od tego, w którym regionie Polski mieści się Twoja firma. Również czas realizacji zleceń jest krótki. W ofercie znajduje się ponadto specjalna usługa, jaką jest niszczenie nośników danych metodą demagnetyzacji. Skasowanie informacji z nośnika cyfrowego nie jest wystarczające, ponieważ osoby dysponujące odpowiednią wiedzą mogą je odtworzyć. Dopiero silny impuls magnetyczny powoduje nieodwracalną i kompletną utratę informacji, która uniemożliwia ponowne ich zapisanie. Taka usługa dotyczy dysków HDD, SDD, CD, DVD i taśm backup. W przypadku niszczenia dysków HDD zachowany jest poziom bezpieczeństwa H5. Dyski SSD utylizowane są zgodnie z poziomem bezpieczeństwa E3. Warto zdecydować się na profesjonalne niszczenie nośników danych, jeśli ma się dostęp do istotnych informacji. Można dzięki temu skoncentrować się na zadaniach, które są znacznie istotniejsze z punktu widzenia prawidłowego funkcjonowania organizacji. Niepotrzebny stres nie sprzyja prowadzeniu biznesu, a wręcz może prowadzić do pomyłek.
Totalizator Sportowy Sp. z o.o. w Warszawie, Oddział w Krakowie potwierdza, że Ekoakta wykonała dla nas usługi w zakresie kompleksowej, zgodnej z przepisami prawa i naszymi wewnętrznymi procedurami archiwizacji dokumentów i profesjonalnego niszczenia danych.
Poziom usług świadczonych przez Ekoakta gwarantuje bezpieczeństwo w zakresie ochrony informacji, zwłaszcza informacji niejawnych i wynikających z danych osobowych.
Dotychczasowa współpraca w pełni potwierdziła wiarygodność i fachowość naszego partnera, co pozwala zarekomendować Ekoakta jako sprawdzonego specjalistę w zakresie świadczonych usług
Informujemy, że w zakresie niszczenia zasobów archiwalnych korzystamy z usług firmy Ekoakta z Chorzowa.
Jakość usług świadczonych przez firmę Ekoakta i profesjonalna obsługa związana z niszczeniem dokumentów pozwala na polecić tę firmę wszystkim zainteresowanym usługa niszczenia dokumentów.
Współpraca pomiędzy Żabką Polska SA a firmą Ekoakta rozpoczęła się w 2008 roku w ramach programu bezpiecznej utylizacji dokumentacji poufnej.
Z powierzonego zadania Ekoakta wywiązuje się w znakomity sposób, uwzględniając wszystkie wskazówki i postulaty zleceniodawcy. Niszczenie poufnej dokumentacji wykonywane jest terminowo i z zachowaniem wszelkich procedur wymaganych przez Żabkę Polska SA.
Z pełną odpowiedzialnością można polecić Ekoakta firmom oczekującym wysokiej jakości usług.
Poziom usług świadczonych przez Ekoakta gwarantuje bezpieczeństwo w zakresie ochrony informacji, zwłaszcza informacji niejawnych i wynikających z danych osobowych. Dotychczasowa współpraca w pełni potwierdziła wiarygodność i fachowość naszego partnera.
Z pełnym przekonaniem rekomenduję i polecam usługi firmy Ekoakta. Wszystkie prace były wykonane fachowo i zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami. W mojej ocenie Ekoakta spełnia wszystkie wymogi, jakie winna posiadać wyspecjalizowana firma zajmująca się archiwizacją i przechowywaniem dokumentów. Zarówno jakość, jak i terminowość wykonania usług oceniam wysoko. Nie bez znaczenia jest również fakt, że oferta cenowa firmy jest elastyczna i konkurencyjna.
Ekoakta wykonywała dla nas usługi w zakresie kompleksowej archiwizacji i oraz profesjonalnego niszczenia danych. Poziom świadczonych usług gwarantuje bezpieczeństwo w zakresie ochrony informacji. Dotychczasowa współpraca w pełni potwierdza wiarygodność i fachowość firmy Ekoakta.
Poziom usług z zakresu archiwizacji dokumentów świadczonych przez Ekoakta gwarantuje bezpieczeństwo w zakresie ochrony informacji, zwłaszcza informacji niejawnych i wynikających z danych osobowych. Nasza współpraca w pełni potwierdziła wiarygodność i fachowość naszego partnera. Opierając się na powyższym rekomendujemy firmę Ekoakta jako sprawnego specjalistę w zakresie świadczonych usług.
Dotychczasowe doświadczenia ze współpracy ze spółką Ekoakta pozwalają wystawić jej bardzo wysoką ocenę. Sposób realizacji usługi charakteryzuje się w pełni profesjonalnym podejściem zapewniającym bardzo wysoki stopień zaufania w kwestii bezpieczeństwa powierzonych dokumentów
Dotychczasowe doświadczenia ze współpracy ze spółką Ekoakta pozwalają wystawić jej bardzo wysoką ocenę. Sposób realizacji usługi charakteryzuje się w pełni profesjonalnym podejściem zapewniającym bardzo wysoki stopień zaufania w kwestii bezpieczeństwa powierzonych dokumentów.
EkoAkta - Poufność. Bezpieczeństwo. Ekologia.
Archiwizacja dokumentów, digitalizacja dokumentów, przechowywanie dokumentów, niszczenie dokumentów, skanowanie dokumentów.