Niszczenie Dokumentów Włocławek
Włocławek to miasto usytuowane w centralnej części Polski, w województwie kujawsko-pomorskim. Jest jedną z najstarszych miejscowości w naszym kraju. Z punktu widzenia inwestorów, na uwagę zasługuje m.in. fakt, że Włocławek jest świetnie skomunikowany z pozostałymi częściami Polski. Rozwija się tutaj m.in. przemysł energetyczny, chemiczny, metalowy, precyzyjny oraz przemysł materiałów budowlanych. Do atrakcyjnych zabytków miasta zaliczyć można m.in. ratusz na Starym Rynku, budynek dawnego Banku Gdańskiego, zabytkowe kamienice w Śródmieściu czy Bazylikę Katedralną Wniebowzięcia Najświętszej Maryi Panny z XIV wieku.
Bezpieczne niszczenie dokumentów we Włocławku
Podejmując się utylizacji dokumentów firmowych, należy pamiętać, że niszczenie akt zawierających dane osobowe, w świetle RODO uważane jest przetwarzanie danych osobowych. Fakt ten nakłada na administratora określone obowiązki. Musi tak zaplanować wszystkie czynności związane z utylizacją, żeby dane jego klientów były chronione. Nie zawsze jest to łatwe.
Niektóre przedsiębiorstwa borykają się z dość prozaicznym problemem, jakim jest brak miejsca. Masowe niszczenie dokumentów wymaga odpowiedniego stanowiska, najlepiej wydzielonego z biura i całkowicie odseparowanego od klientów. W dodatku ktoś musi obsługiwać urządzenie niszczące. Jeśli przedsiębiorstwo dysponuje dużymi zbiorami akt, cały proces może być bardzo czasochłonny. Na tym jednak problemy się nie kończą. Produkt niszczenia – papierowe ścinki – również należy właściwie zabezpieczyć. W przeciwnym razie może dojść do sytuacji, w której nieupoważniona osoba odtwarza dane z tak przetworzonych dokumentów. Jak widać, trzeba zadbać o bardzo wiele kwestii. Samodzielne podjęcie się realizacji każdego z tych punktów nie zawsze przynosi sukces. To zrozumiałe, że przedsiębiorcy poszukują sposobu, który jest prostszy, i który jednocześnie jest w stanie zapewnić większe bezpieczeństwo.
Profesjonalne niszczenie dokumentów we Włocławku
Specjaliści, działający w tej branży, w tym firma Ekoakta, starają się tak zorganizować proces utylizacji, żeby był on dopasowany do potrzeb konkretnego klienta. Usługa musi być zrealizowana sprawnie i z zachowaniem wszystkim wymaganych środków bezpieczeństwa. Celem jest zniszczenie dokumentów w taki sposób, żeby nie dało się z nich odczytać danych oraz zabezpieczenie wcześniejszych etapów procesu. Za sprawne wykonanie utylizacji odpowiada:
- dobrze przeszkolona załoga
Znajomość procedur bezpieczeństwa, przepisów RODO oraz wewnętrznego regulaminu – to wszystko sprawia, że zatrudnione osoby są jednym z najważniejszych filarów poprawnie przeprowadzonej usługi.
- sprawdzony system bezpiecznych pojemników
Klienci mogą liczyć na bezpłatne dostarczenie pojemników do swojej firmy. Gdy zapełnią się przedawnioną dokumentacją, następuje ich wymiana. Ekipa specjalistów zabiera stary pojemnik i niezwłocznie przewozi go do obiektu, gdzie miejsce ma utylizacja.
- profesjonalna instalacja niszcząca
Takie urządzenie charakteryzuje się wysoką sprawnością i skutecznością. Dokumenty ulegają przetworzeniu w stopniu, który całkowicie wyklucza ryzyko odzysku informacji.
W coraz większej liczbie firm można spotkać się z praktyką zapisu danych na nośnikach optycznych i magnetycznych. Takie przedsiębiorstwa również mogą liczyć na skuteczną pomoc w pozbyciu się zbędnej dokumentacji. Na początku specjaliści identyfikują dyski, następnie przenoszą je do bezpiecznych pojemników, wykonanych z aluminium. Podobnie jak w wariancie tradycyjnym, dotyczącym dokumentacji papierowej, również w tym przypadku klient dostaje potwierdzenie odbioru pojemników, a po zrealizowanej utylizacji wystawiany jest certyfikat zniszczenia nośników.